klubkangura.com.pl

klubkangura.pl – dziecko, rodzina, parenting

ćwiczenia z piłką
Kangurowanie

Ćwiczenia i dieta – sposób na szczupłe ciało

Dla wielu osób to dieta jest znacznie bardziej problematyczną częścią odchudzania niżeli ćwiczenia. Jeżeli od zawsze byłeś fanem sportu, najprawdopodobniej jesteś w stanie uprawiać go nawet teraz, gdy masz trochę zbędnych kilogramów, ale wciąż jeszcze potrafisz wykonać proste i podstawowe ćwiczenia – np. ćwiczenia z piłką. Trening nie może być jednak traktowany jak jedyne narzędzie do spalania kilogramów i tkanki tłuszczowej. Jeżeli to na nim oprzesz pomyślność całego przedsięwzięcia, prawdopodobnie mocno się rozczarujesz.

Dieta musi być odpowiednio powiązana z praktykowaną przez ciebie aktywnością fizyczną. Jeżeli zamierzasz ćwiczyć z samego rana, zadbaj o to, by przed treningiem zjeść chociażby niewielki posiłek. Powinno to być coś lekkostrawnego, co nie będzie zbyt długo siedzieć ci na żołądku i przechodzić boleśnie przez układ pokarmowy. Trening na czczo też jest wbrew pozorom możliwy, o ile tylko dzień wcześniej pozwolisz sobie na większą kolację. Złóż ją wtedy głównie z węglowodanów złożonych.

A jak odżywiać się już podczas samych ćwiczeń? To zależy od rodzaju i intensywności wysiłku. Jeżeli twoje ćwiczenia nie są jakoś szczególnie ciężkie, bo wykonujesz głównie ćwiczenia z piłką, spokojnie możesz zjeść posiłek dopiero po ich zakończeniu. Jeśli jednak trenujesz do granicy własnych wytrzymałości i to przez przynajmniej dwie godziny z rzędu, powinieneś podczas aktywności doładowywać się cukrami prostymi bądź napojami izotonicznymi. No i nigdy nie zapominaj o wodzie! Należy ją pić nawet podczas krótkich treningów, by uniknąć odwodnienia organizmu.

Przeczytaj więcej na aktywnastrefa.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *